Tuladandasana – (Virabhadrasana 3.) – Mérleg Póz

Bemutatkozás Forums forum Tuladandasana – (Virabhadrasana 3.) – Mérleg Póz

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Posts
  • #3670

    Jelentése: Tula – egyensúly, danda – bot. Virabhadra – Shiva fekete hajszálából keletkező harcos. virharcos, hős, bhadra – barát
     kiinduló póz: Tadasana, Virabhadrasana 1,
     Tadasanaból – belégzéssel emeljük a karokat a fejfölé, és tegyük össze a tenyereket,
    kilégzéssel jobb lábat emeljük nyújtva hátra, és egy időben a törzset előre vízszintesig.
     Virabhadrasana 1.-ből kilégzéssel előredöntünk a bal comb irányába, karok maradnak nyújtva
    a fülek mellett, majd kis lendülettel emeljük el a hátsó lábat és nyújtsuk a tartó lábat.
     a tartó láb stabilan a talajon, 3 ponton elosztva a testsúly, a láb nyújtva, térd kalács felhúz
    (nem hátrafelé toljuk! )
     mindkét csípő egyvonalban a medence párhuzamos a talajjal, a hátsó nyújtott láb a elülső
    oldala párhuzamos a a talajjal, a két láb merőleges egymásra
     a hátsó lábbal nyújtózunk el, spiccel a lábfej, aktív a láb
     karokkal nyújtózz meg előre, két irányba nyújtózik a gerinc
     farok csontot húzzuk a sarok irányába, fejtetővel nyújtózunk előre, nyújtjuk a gerincet
     tekintet lefelé néz, vagy a nyújtott kezekre
     törzs vízszintes, egyvonalban a hátsó lábbal
     a vállöv, szegycsont, lapocka, alsó bordák, alhas tudatos és megtartott
     belégzésre felegyenesedünk, bontjuk a pózt és kilégzésre elvégezzük a másik oldalra is
    Hibák: törzs előre jön (ezt ne engedjük, gondolatban toljuk a combcsont fejét hátra, ez stabilizálja
    a helyzetet, a combcsontfejét megtartja a csípő ízületben, sarok beletolódik a talajba), tartóláb,
    lábujjak, térdkalács, törzs nem párhuzamos, láb nem párhuzamos. nincs nyújtva, lábfej és
    térdkalács nem egy irányba néz, medence nem párhuzamos a talajjal, tartó láb nagylábujja
    elemelkedik, has előre esik
    Hatásai: Összehúzza és energetizálja a hasi szerveket, erősíti a lábakat, lendületet és gyorsaságot
    ad, növeli az egyensúly készséget, nő a koncentrációs képesség, javítja a testtartást, fejleszti a
    bokát a talpat, erősíti a vállakat, a hátat és a csípőt, köldök csakrát harmonizálja, lazítja az alsó
    háti szakaszt, és segít az idegi koordináció fejlesztésében, összes izmot nyújtja a testben, ami
    oldja a test merevségeit, harmonizál, megteremti a belső összhangot
    Alternatívák, rávezetés: széktámlára támaszkodunk a kezekkel, párban gyakoroljuk, a karokat
    nem nyújtjuk előre, namaste tartásban a mellkas előtt, láb a falon hátul

Viewing 1 post (of 1 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.