Ászanák / Ardha Chandrasana – Félhold Tartás

Bemutatkozás Forums forum Ászanák / Ardha Chandrasana – Félhold Tartás

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Posts
  • #3667

    2. Ardha Chandrasana – Félhold Tartás


    Jelentése: ardha – fél, valaminek a fele, chandra- hold
     zárt állás, sarkak, nagylábujj alatti talppárnák összeérnek, lábujjak szétterpesztve a talajon
     belső bokákat kissé távolítjuk, térdkalács felhúz, combok aktívak
     farok csontot lefelé a sarkak irányába húzzuk, derekat megnyújtjuk, farizmok aktívak
     hasat megtartjuk, aktív, köldök alatti része megtartott, a köldököt közelítjük a gerinchez
     kezek namaste tartásban (anjali mudra) a mellkas előtt, belégzésre felnyújtjuk őket
     felkart a fül mellett tartjuk, két tenyér összeér, könyök nyújtva, ujjbegyekig aktív a kar
    (vállakat lazítjuk, leengedjük, távolítjuk a fülektől – hátra hajlásban)
     általában jobbra kezdünk, kilégzéssel megtartva a csípőt, törzset középen hajolunk jobbra
     karok maradnak a fül mellett, törzs nem fordul el, a test síkját megtartjuk (két lap között)
     a vállak itt még közeledhetnek a fülhöz
     fejtető nyújtózik, szemmagasságban a tekintet
     belégzésre jövünk vissza középre, és kilégzésre másik oldalra megismételjük a gyakorlatot–
    instrukciók ugyanazok
     belégzésre jövünk vissza középre, leengedjük a vállakat és hajolunk hátra
     fejet nem engedjük nagyon hátra, nyak követi a hát vonalát, hosszú a tarkó
     mellkas nyitott, szegycsont emel
     farok csont végig lefelé húz a talaj irányába
     köldök nem jön előre, has aktív, megtartott (csípőt lehet kicsit előre tolni, de a has nem jön
    előre)
     derék nem törik meg, csak annyira hajolj hátra, hogy a derekat ne terheld (kezdőknél szinte
    csak felfelé nyújtózás van!)
     térd nyújtva, térdkalács felhúz, combok aktívak
    Hibák: Lábak helyzete: nem zárja a lábakat, térdet hajlít, oldalra hajlás esetén, a törzs a csípő,
    elfordul.A karokat nem nyújtja (kötött vállnál ez nem is nagyon lehetséges- vállnyújtó gyakorlatot
    adunk neki, óra után!). Karokat nem tartja meg a fül mellett, fejet előre engedi, nem nyújtózik
    fejtetővel, kezek szétnyílnak, hátrahajlásban, a derék megtörik, nem a mellkast emeli, hanem a
    derekat erőlteti, előre nyomja a medencét, hasat, stb, karok nincsenek, nyújtva, tenyerek szétnyílnak,
    vállakat felhúzza stb…
    Hatásai: Tartásjavító hatású, a test összes izmát nyújtja, főként a hasi terülteken, nyújtja és erősíti a
    széles hátizmot, a ferde hasizmot, a váll és trapéz izmokat, növeli a gerinc rugalmasságát, a vese
    5
    Minden szerzői jog fenntartva: Nemes-Csontos Rita
    működést szabályozza, és jótékonyan hat a májra és a lépre. Csökkenti a derék táji zsírlerakodást,
    erősíti a csípőt, a hasat, a lábakat és a farizmot. Nyitja a mellkast – segíti a szív és tüdő munkáját.
    Harmonizálja a gyökér csakrát.

Viewing 1 post (of 1 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.