Folyékony szépség!

1238384_625371660885448_7989392653647369146_n

A jóga rávilágít az élet nagy igazságaira!

Inda ősi jóga szentírásai csodálatos elméletekről beszélnek a lélekörökkévalósság illetően. Az emberiség félelme a halál felfoghatatlan tényévelkapcsolatban megérhető. Nem tudjuk honnan jövünk és hová tartunk. Megfejthetetlenkérdésekkel találjuk magunkat szembe és mivel nincs megoldás a kérdéseket aszőnyeg alá söpörjük. De valóban megoldás ez? A jóga több ezeréves tudományafelnyitja a szemünket ezekre az igazságokra. Miért fontos, hogy ezeket azigazságokat megértsük? Mert ha megértjük a lélek természetét, akkor nem fogunkaggódni a test megszűnése miatt.

Ahogy a Bhagavad Gíta tanítás is mondja:

dehino ‘smin yathá dehe      kaumáram yauvanamjará
tathádehántara-práptir      dhíras tatra na muhyati


Amint a megtestesült lélek állandóan vándorol ebben a testben a gyermekkortól a serdülőkoron át az öregkorig, a halál pillanatában is egy másik testbe költözik. A józan embert azonban nem téveszti meg az efféle változás.

A jóga filozófiának az alap tanítása a test és lélek közötti különbsége.A test ideiglenes a lélek örökké való. Sokszor látjuk azt, hogy az emberekéletükben sikertelennek érzik magukat mert elvárásaik a külsőjükkel szembennagyok. A média diktálja nekünk a tempót és mos agyba azokkal a gondolatokkal,hogy Te ez az anyagi test vagy. De sajnos ezek a gondolatok a mindenszomorúságnak a forrás. Minden reményünk a boldogságra az függ ettől azideiglenes, anyagi testtől. Javaslom mindenkinek, hogy elavasson utána ezeknek a nemes gondolatoknak olyan csodás könyvekben mint a Bhagavad Gíta. Ha felfedezzük ezt az örök tudást, akkor az életünkben könnyen tudunk majd viszonyulni az élet kellemetlen igazságaihoz.

Egy kedves történetet idéznék ebben a cikkben ami rávilágít a test ideiglenességére és múlandó értékeire. Ezzel talán inspirációt kaphatunk megismerni a lélek örök szépségét és természetét.

Egyszer egy férfi, aki bár nagyon hatalmas és erős volt, ám jellememódfelett kétséges, beleszeretett egy gyönyörű lányba. A lány nemcsak gyönyörűvolt megjelenésében, de jelleme is szent volt, s ezért nem tetszett neki aférfi közeledése. A férfi azonban kéjes vágyai miatt kitartó volt, s ezért alány arra kérte őt, várjon csupán hét napot, s megadott egy időpontot hét napután, amikor a férfi találkozhat vele. A férfi beleegyezett, s nagy reményekkelvárni kezdte a kitűzött napot. A szent lány azonban, hogy kinyilvánítsa az abszolút igazság valódi szépségét, egy nagyon tanulságos módszert alkalmazott. Nagyon erős hashajtókat vett be, s hét napon keresztül csak ürítette és kihányta azt, amit megevett. Ráadásul mindent, amit kiürített és kihányt,összegyűjtötte egy megfelelő edénybe. A hashajtóknak köszönhetően a gyönyörűnek tartott lány olyan sovány és vékony lett, mint egy csontváz, színe feketés lett, csodálatos szemei mélyen beestek szemüregébe. Így várta türelmetlenül akitűzött órában a lelkes férfit. A férfi megjelent a színen, nagyon jólöltözve, kifogástalan viselkedéssel, s a csúnya lánytól, akit ott várakozvatalált, a gyönyörű lány felől érdeklődött, akivel találkoznia kellett volna. Aférfi nem ismerte fel abban a lányban, akit látott, ugyanazt a gyönyörű lányt,aki felől kérdezett, s bár a lány újra és újra bizonygatta neki, hogy ő az,szánalmas állapota miatt a férfi nem ismerte fel. Végül a lány elmondta a férfinak, hogy félrerakta szépségének alkotórészeit, s edényekben tartja. Aztis elmondta, hogy a férfi most élvezheti a szépség e nektárját. Amikor a világi, költői férfi azt kérte, hogy láthassa ezt a szépség-nektárt, a lányodavezette az edényhez. Így tárult fel a férfi előtt a folyékony szépség egésztörténete. A szent lány kegyéből végül ez a gyenge jellemű férfi képessé vált arra, hogy különbséget tegyen az árnyék és a valóság között, s így magához tért.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


× two = 8